تبلیغات
لرد 2011 منتشر گردید توان بی پایان - گزیده ای از فواید ورزش
پنجشنبه 30 اردیبهشت 1389

گزیده ای از فواید ورزش

• نوع مطلب: ورزش ،
• نوشته شده توسط: حامد محمدزاده

نرمش سبک و مغز جوان

برای داشتن سلول های مغزی سالم، نیازی به انجام تمرینات سنگین ورزشی نیست، بلكه یك نرمش سبك و مستمر می تواند مغزی سلامت و جوانی مغز را همچنان حفظ كند و برای رسیدن به این هدف، انجام ۳۰ دقیقه پیاده روی فعال در طول روز یا دویدن در یك مسیر یك مایلی به طور روزانه كافی است. انجام نرمش سبك و منظم در طول زندگی، می تواند روند پیر شدن سلول های مغزی را آهسته تر از حالت معمول كند.
تحقیقات انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی نشانگر آن است كه انجام این قبیل فعالیت های سبك روزانه موجب سالم ماندن DNA سلول ها به ویژه در سلول های مغزی می شود و آنها را از فرآیند سریع سالخوردگی بافت ها و پیری سلول ها در امان می دارد و از سرعت این روند تا حد امكان می كاهد.
به گفته عصب شناسان دانشگاه فلوریدا، نرمش كردن سبب كاهش آسیب های اكسیداتیو به سلول ها می شود.
تاثیر دویدن بر ضریب هوش

دویدن ضریب هوشی را افزایش می دهد . تحقیقات انجام شده در ژاپن حاکیست دویدن آرام می تواند فعالیت مغز را افزایش دهد. به گفته محققان بهره هوشی و حافظه افرادی که آرام می دوند بیشتر از دیگران است که این میزان با توقف تمرین های ورزشی ، کاهش می یابد. به گفته محققان ورزش کردن علا وه بر تقویت عضلا ت ، به علت افزایش تولید اکسیژن و بهبود جریان خون ، عملکرد مغز را نیز بهترمی کند .

ورزش در هر سنی و همیشه

ورزش مستمر و روزانه حتی در سنین بالا، خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی و عروقی را كاهش می دهد. محققان كانادایی با تحقیق روی افراد ۵۵ تا ۷۵ ساله در یافتند كسانی كه ورزش می كنند نسبت به اشخاص بی تحرك و پشت میز نشین ۳ و نیم درصد، وضع جسمانی بهتری دارند. افزایش نارسایی های متا بولیك خطر ساز برای قلب و عروق در اشخاص پشت میز نشین در مقایسه با گروهی كه فعالیت ورزشی داشتند به طور چشمگیری دیده شد.
در این بررسی علائم نارسایی های متا بولیك تنها در ۱۱ درصد از بیماران با فعالیت ورزشی و ۲۸ درصد از گروه های پشت میز نشین دیده شد كه در میان این نارسایی های متا بولیك مجموعه ای از عوامل خطر ساز مانند فشار خون بالا، كلسترول بالا، قند خون بالا، چاقی و سایر عوامل به وجود آورنده بیماری های قلبی_عروقی وجود دارد. پژوهشگران معتقدند، ورزش برای سلامت حتی در سنین بالا موثر است .

برای سلامتی چقدر ورزش کنیم؟
مدام می‌شنویم كه برای كاهش خطر بیماری قلبی و سكته باید ورزش كنیم ولی اگر هدفمان به كارگیری تاثیر پیشگیرانه ورزش از بیماری‌های قلبی باشد، چقدر باید ورزش كنیم؟
اگر در هفته ۵/۲ ساعت پیاده‌روی با سرعتی آهسته از (۲/۳ كیلومتر در ساعت) انجام شود، می‌توان از آثار پیشگیرانه ورزش بهره برد. البته بیشتر پزشكان ۳۰ دقیقه پیاده‌روی تند و یا ۱۵ دقیقه دویدن را توصیه می‌كنند. چندین تحقیق در این زمینه صورت گرفته است. مطالعه نوع اول به این اشاره دارد كه ۵/۲ ساعت پیاده‌روی هفتگی به میزان ۳۰ درصد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ـ عروقی را نسبت به كسانی كه پیاده‌روی ندارند، كاهش می‌دهد.
مطالعه نوع دوم نشان می‌دهد، پیاده‌روی بیشتر از ۵ كیلومتر در هفته با كاهش خطر همراه است. مطالعه نوع سوم بیانگر آن است كه ۱۵ دقیقه پیاده‌روی روزانه (كه مصرف انرژی را ۷۳ كیلوكالری نسبت به زندگی بدون تحرك افزایش می‌دهد) ۱۶ درصد میزان مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را كاهش می‌دهد و ۳۰ دقیقه پیاده‌روی تند روزانه (مصرف ۱۵۰ كیلو كالری)، ۲۷ درصد میزان خطر را كاهش می‌دهد.

مزایای خرید پستی از سایتهای kala1362و ریچمن شاپ
امنترین  و سریعترین شیوه خرید اینترنتی

1.پرداخت وجه کالا  پس از  دریافت سفارش
2. کاهش هزینه های حمل و نقل در شهر
3.سفارش محصول بدون دردسر و اتلاف زمان
4.امکان خرید در هر ساعت از شبانه روز
5.دریفات سفارش در هر نقظه از ایران
6.رهگیری سفارش  از طریق این سایتها
7.بیمه سفارش شما توسط شرکت پست


                                                 

 نرم افزار حفظ لغات(لایتنر) اورانوس نسخه ۴  آموزش تقویت حافظه و تند خوانی دکتر سیدا: مرد حافظه ایران
  زبان انگلیسی به كمك امواج مغزی دراستراحت و خواب همراه با تقویت حافظه نصرت  تقویت امواج مغزی (4CD)
  المائده 2 مجموعه نرم افزاری لرد 2010
  آموزش تایپ ده انگشتی روش های یادسپاری لغات
 آموزش تولید قارچ های خوراكی كاملترین مرجع آموزشی شعبده بازی
 دیکشنری مترجم متن به 16 زبان زنده دنیا Tell Me More Premium 10
 مبدل گفتار به نوشتار آموزش زبان انگلیسی نصرت در 90
 آموزش حرفه ای دفاع شخصی مجموعه فوق العاده موسیقی درمانی، آرامش بخشی و سه بعدی
 آموزش جامع حسابداری نرم افزار چاپ روی چک اورانوس نسخه ۵
 نرم افزار ارسالsms تبلیغاتی از . آشنایی کامل با ذهن


نظرات()

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools