تبلیغات
لرد 2011 منتشر گردید توان بی پایان - چه نوع تبلیغی موجب فروش می‌شود؟
شنبه 1 خرداد 1389

چه نوع تبلیغی موجب فروش می‌شود؟

• نوشته شده توسط: حامد محمدزاده

من تبلیغات را نه به عنوان سرگرمی یا نوعی هنر، بلكه به عنوان یك اطلاع‌رسانی می‌بینم. وقتی یك آگهی تبلیغاتی را می‌نویسم، نمی‌خواهم بگویید كه آن را خلاقانه می‌بینید، بلكه دوست دارم آن را آن‌قدر جالب بیابید كه محصول موردنظر را بخرید.
چه نوع تبلیغی موجب فروش می‌شود؟
فرض كنید كه كارتان را امروز صبح با حضور در بنگاه تبلیغاتی من آغاز كرده‌اید و در دفتر من لمیده‌اید تا توصیه‌هایی را بشنوید. من با توضیحات كلی دربارة چگونگی انجام دادن كارتان شروع خواهم كرد. در فصل‌های بعدی دربارة ساختن تبلیغات برای مجلات، روزنامه‌ها، تلویزیون و رادیو توصیه‌های مشخص‌تری به شما خواهم كرد. می‌خواهم از شما به خاطر ساده كردن بیش از حد برخی موضوعات بسیار پیچیده و همین‌طور برای تنگ‌نظری در روش خودم و اصرار بر خلاصه كردن، معذرت بخواهم. ما هر دو عجله داریم. اولین چیزی كه باید بگویم این است كه شاید شما اهمیت تفاوت بین یك آگهی با دیگری را متوجه نشوید. جان كیپلز، سردمدار آگهی‌های پاسخ مستقیم، می‌گوید: "من یك آگهی را دیده‌ام كه نه دو برابر، نه سه برابر بلكه نوزده و نیم برابر دیگری موجب فروش شد. هر دوی این آگهی‌ها فضای یكسانی را اشغال كرده بودند. هر دو در یك نشریه به چاپ رسیدند. هر دو، مزین به عكس بودند. برای هر دو متن‌های دقیقی نوشته شده بود. تفاوت در این بود كه یكی ابزار درست و دیگری ابزار غلطی را به كار گرفته بود".
تبلیغات غلط می‌تواند عملاً میزان فروش یك محصول را كاهش دهد. شنیده‌ام كه جرج هی‌براون، كه زمانی رئیس تحقیقات بازاریابی در شركت فورد بود، آگهی‌هایی را به طور یكی در میان در مجله ریدرزدایجست به چاپ رساند. در پایان سال، كسانی كه آگهی را ندیده بودند نسبت به كسانی كه دیده بودند اتومبیل‌های فورد بیشتری خریداری كردند. در یك تحقیق دیگر معلوم شد كه مصرف یك نوشیدنی خاص در میان افرادی كه آگهی آن را در یاد داشتند كمتر از افرادی بود كه آن را فراموش كرده بودند. تولیدكننده نوشابه میلیون‌ها دلار صرف تبلیغاتی كرده بود كه باعث فروش نرفتن آن می‌شد. من گاهی شگفت‌زده می‌شوم كه گویی توطئه‌ای تلویحی بین مشتریان، مطبوعات و بنگاه‌های تبلیغاتی در جریان است تا از چنین تجربه‌ها و آزمون‌های جانانه‌ای دوری كنند. همه افراد درگیر در امر تبلیغات، سهم معینی در تداوم این افسانه دارند كه همه آگهی‌های تبلیغاتی، فروش را به نحوی بالا می‌برند، اما این‌طور نیست!
 

برگرفته از : روزنامه تفاهم

 نرم افزار حفظ لغات(لایتنر) اورانوس نسخه ۴  آموزش تقویت حافظه و تند خوانی دکتر سیدا: مرد حافظه ایران
  زبان انگلیسی به كمك امواج مغزی دراستراحت و خواب همراه با تقویت حافظه نصرت  تقویت امواج مغزی (4CD)
  المائده 2 مجموعه نرم افزاری لرد 2010
  آموزش تایپ ده انگشتی روش های یادسپاری لغات
 آموزش تولید قارچ های خوراكی كاملترین مرجع آموزشی شعبده بازی
 دیکشنری مترجم متن به 16 زبان زنده دنیا Tell Me More Premium 10
 مبدل گفتار به نوشتار آموزش زبان انگلیسی نصرت در 90
 آموزش حرفه ای دفاع شخصی مجموعه فوق العاده موسیقی درمانی، آرامش بخشی و سه بعدی
 آموزش جامع حسابداری نرم افزار چاپ روی چک اورانوس نسخه ۵
 نرم افزار ارسالsms تبلیغاتی از . آشنایی کامل با ذهن

نظرات()

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools